محورهای تعریف شده

فعالان شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

فعالان شبکه اجتماعی سازمان گروهی از نفرات وساختاری از گره‌های مرتبط و متصل به هم شبکه اجتماعی با یکدیگر در ارتباط هستند تا بتوانند در بسترشبکه اجتماعی میتوانند پروفایل‌های عمومی یا خصوصی داشته باشند و به فعالیت می پردازند
شبکه اجتماعی یا به انگلیسی سوشال نت ورک ( social networks) یا اجتماعات اینترنتی، فضایی است برای ارتباط با افراد و سازمان های دیگر و اشتراک مطالب و عقاید و نظرات که کاربران اینترنت، می توانند اطلاعات خود را کسب و دائماً از آن بازدید و با کمک این اجتماعات اینترنتی به تبادل اطلاعات و اشتراک مطالب در قالب ارسال پیام ساده یا ارسال مدیا ( تصویر ، ویدئو و…) به یکدیگر در پروفایل خود بپردازند.
فعالان شبکه های اجتماعی وپیام رسانها در مواردی همانند: تولید محتوا اثربخش –ایده پردازی، نواوری و..، نواوری در استفاده از رسانه ها، تبلیغات خلاقانه، تعامل با دنبال کنندگان، تاثیرگذاری و هم افزایی با فعالان رسانه ای تاثیرگذار باشند
هر فعال اجتماعیمی تواند شخص یک نام مختص به خود دارد که این نام در هر شبکه اجتماعی اسم معادل با خود را دارد مثلاً در یک شبکه اجتماعی از آن با نام Friend استفاده کند
فعالان شبکه اجتماعی با فهم دقیق اینکه شبکه اجتماعی چیست. از شبکه های اجتماعی استفاده های مختلفی مانند تفریح وکسب و کار ،درآمد زایی، افزایش فروش، آگاهی از برند و ارتباط با مشتریان یا آموزش می کنند،
فعالان شبکه های اجتماعی بر اساس نوع تولید محتوا دسته بندی می شوند. کاربران بر اساس قابلیت ها و امکاناتی که شبکه های اجتماعی در ایران و دنیا خدمات ارائه می دهند تولید محتوا انجام می دهند. چند دسته تقسیم میشود:

1.تصاویر : مانند اینستاگرام ، روبیکا
2. متن : مانند توییتر ،ویراستی
3. ویدئو: مانند یوتیوب ، آپارات ،
4.گفت و گو محور :  ایتا ، شاد ،گپ ،سروش ،بله
5. شبکه سازی و ارتباطات: مانند روبرد